Spontanburgare och julkalender

fredagsburgare 001

Jag hade inte alls någon lust att laga middag idag, jag har fullt upp med att pyssla, julklappsplanera och fundera på framtida bloggstordåd. Har inte tid med petitesser som att laga fredagsmiddag. Det fanns inte mycket inspirerande att laga något av heller. I kylen hade vi avokado, salladsost, granatäpple, ruccola och lite riven ost. Goda saker, men kanske inte något som blir en klockren middag i sig själv. Men så hittade jag två veggiburgare i frysen, och det blev en rätt bra snabbmiddag för julpysslare ändå.

Jag lät burgarna tina i stekpannan och rörde under tiden ihop avokado med lite salladsost och lime. Den rivna osten strödde jag över burgarna och så byggde jag en hög av allting på två brödskivor och klämde ihop. Det var inte helt lätt att äta men smakade gott!

Vad trollar ni fram när ni inte har lust/tid att laga mat eller inte har så mycket hemma?

Imorgon är det ju äntligen 1 december (hejdå november för nästan ett år) och då börjar min adventskalender här på bloggen! Jag har tänkt att jag ska dela med mig av nått juligt recept på bloggen varje dag. Det kan vara kakor, godis, lagade julklappar eller mat och snacks som hör julen till. Det kan också slinka in något pyssel de dagar jag inte har lust att vara i köket.

Ni får gärna bidra med kommentarer eller egna recept kopplat till det jag lägger upp.

Det ska bli spännande, jag hoppas jag klarar av att få upp ett inlägg varje dag!

2 responses to “Spontanburgare och julkalender

Kommentera

