Vild surdeg och ölmarmelad på senaste bloggträffen

matbloggsträff 2 allt uppdukat

Igår var jag på matbloggsträff med matbloggare i Skåne-gänget igen! Den här gången var vi hemma hos Alexandra som har bloggen I gott sällskap och det blev en riktigt mysig eftermiddag med en massa gott att äta så klart.

Emma på Sockervisp hade med sig surdegskex och fyra olika sorters pålägg; kryddig rödlöksmarmelad, två sorters färskost och en väldigt spännande ölmarmelad.

Alexandra bjöd på dadelbollar med choklad och lakrits och söta små chokladpaletter, och Gröna Skafferiet-Karoline hade med sig en väldigt smakrik dadelkaka. Jag hade med mig mina gröna matmuffins och chokladmuffins med mango-banansylt som jag gjorde till min måltidsupplevelse som vi redovisade på sensorikkursen i helgen (mer om det senare i veckan).

matbloggsträff 2 002

Alexandra skär upp dadelkaka. Hennes kök är också lite grönt! Vid fönstret skymtas Emma.

matbloggsträff 2 006

Karoline botaniserar bland påläggen, i gröna byxor sankt Patricks day till ära.

Vi förundrades över Alexandras galet jäsande surdeg, bytte surdegstips (jag samlade mest in tips) och så planerade vi en massa för vad vi ska göra i vår och sommar. Vi vill gärna öka aktiviteten och medlemmarna i matbloggare i Skåne-gruppen på facebook, så gå in och kolla och gilla! Den är inte bara till för matbloggare, utan alla som gillar god och shysst mat, i Skåne och på andra håll.

3 responses to “Vild surdeg och ölmarmelad på senaste bloggträffen

    • Tack så mycket! Nej jag har ingen länk till dem, vet bara några bloggar som brukar vara med, som Tant russins bak och lilla matdériven också tror jag. Hör med dem för tips!

  1. Pingback: Matbloggsträff | Sockervisp·

Kommentera

